[Inne] VCDS - kilka pytań

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • kropeck
    RS
    • 2009
    • 2319
    • Octavia II (1Z3)
    • BLF 1.6 FSI 115 KM

    Zamieszczone przez grajewiak
    Najlepiej by było, jakby dało się zakodować tak, żeby bolero chciało tylko jedną antenę.
    "Sie nie da sie Panie". Generalnie radio bez tej anteny gra i nie ma się do czego przyczepić.
    Pozdrawiam,
    Michał

    Nie piję piwa - jedynie JACK DANIELS! :-)

    Komentarz

    • grajewiak
      Rider
      • 2010
      • 582
      • Jeep

      W sumie tak. Tylko błędem mi sypie... ale póki co zostawiam to... nie ma sensu forum zaśmiecać. :twisted:
      Jest: Toyota Corolla 1.8 VVT-i, Jeep Grand Cherokee Overland 4x4 3.6L V6
      Była: Octavia II FL 1.2 TSI,

      Komentarz

      • Enriquez
        RS
        • 2009
        • 7685
        • Superb III (3V3)

        A nie wystarczy kupić prosty splitter antenowy + 3 wtyczki?
        Pozdrawiam
        Marcin

        Komentarz

        • Andys
          Elegance
          • 2007
          • 762

          Nie jestem pewien, czy przez taki splitter przejdzie napięcie dla wzmacniacza antenowego podawane z radia. :roll:
          Pozdrawiam,
          Andys

          Komentarz

          • kowal 2002
            RS
            S_OCP Member
            • 2006
            • 5161

            Zamieszczone przez Andys
            Nie jestem pewien, czy przez taki splitter przejdzie napięcie dla wzmacniacza antenowego podawane z radia. :roll:
            Przejdzie, albo i nie, zależy jaki spliter się trafi. Ale spróbujcie tak jak napisałem ( rezystor + ew. kondensator ) powinno wyjść dużo taniej i mniej kombinacji...
            Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
            Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

            Komentarz

            • grajewiak
              Rider
              • 2010
              • 582
              • Jeep

              Witam

              Robiłem dziś autoscan i martwią mnie dwie rzeczy:

              Kod:
              Address 09: Cent. Elect.
              Cannot be reached
              jest za każdym razem. A jeszcze niedawno udawało mi się wejść (udało się zakodować cornery) a teraz wywala błąd.
              i
              Kod:
              Address 19: CAN Gateway        Labels: None
                 Part No SW: 7N0 907 530     HW: 1K0 907 951 
                 Component: J533  Gateway   H27 5603  
                 Revision:   H27       Serial number: 080810F1001784
                 Coding: E9A07F0600020200001302
                 Shop #: WSC 73430 790 00999
              
              1 Fault Found:
              00469 - Infotainment Databus in Single Wire Operation 
                          011 - Open Circuit - Intermittent
                           Freeze Frame:
                                  Fault Status: 00101011
                                  Fault Priority: 3
                                  Fault Frequency: 1
                                  Reset counter: 144
                                  Mileage: 3457 km
                                  Time Indication: 0
                                  Date: 2002.14.00
                                  Time: 14:07:35
              Po wykasowaniu nie wrócił, ale chciałbym wiedzieć co to - nie udało mi się w necie nic ciekawego znaleźć na temat tego błędu.

              No i jeszcze ta data: 2002.14.00, wie ktoś jak wprowadzić aktualną? W MAXI-DOT jest tylko czas - chyba że przeoczyłem.

              Mam kabel z ostatniego zakupu grupowego
              Jest: Toyota Corolla 1.8 VVT-i, Jeep Grand Cherokee Overland 4x4 3.6L V6
              Była: Octavia II FL 1.2 TSI,

              Komentarz

              • Enriquez
                RS
                • 2009
                • 7685
                • Superb III (3V3)

                Co do pierwszego, to żeby mieć dostęp do 09 to musisz odblokować zamki - centralny zamek musi być otwarty i kluczyk w stacyjce przekręcony.
                Pozdrawiam
                Marcin

                Komentarz

                • grajewiak
                  Rider
                  • 2010
                  • 582
                  • Jeep

                  Zamieszczone przez Enriquez
                  Co do pierwszego, to żeby mieć dostęp do 09 to musisz odblokować zamki - centralny zamek musi być otwarty i kluczyk w stacyjce przekręcony.
                  Wygląda na to, że muszę się dużo uczyć. Faktycznie miałem zamknięte zamki. Jutro sprawdzę. Enriquez dzięki!
                  Jest: Toyota Corolla 1.8 VVT-i, Jeep Grand Cherokee Overland 4x4 3.6L V6
                  Była: Octavia II FL 1.2 TSI,

                  Komentarz

                  • ToMo1978
                    Ambiente
                    • 2011
                    • 161
                    • Octavia II combi (1Z5)
                    • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

                    Mam pytanie o przywrócenie ustawień fabrycznych z poziomu VCDS.
                    Mam problem z:
                    ______
                    Address 72: Door, Rear Right Labels: 1K0-959-704-GEN3.lbl
                    Part No SW: 1K0 959 704 J HW: 1K0 959 704 J
                    Component: Tuer-SG 005 0907
                    Coding: 0000192
                    Shop #: WSC 73430 790 1012544
                    VCID: 387B2CD332C3

                    2 Faults Found:
                    01044 - Control Module Incorrectly Coded
                    005 - No or Incorrect Basic Setting / Adaptation
                    00103 - Right Rear Interior Locking Button (E311)
                    008 - Implausible Signal
                    _________

                    oraz
                    _________
                    Address 7D: Aux. Heat Labels: 1K0-963-235.lbl
                    Part No SW: 1K0 963 235 E HW: 1K0 963 235 E
                    Component: PTC-Element 0404
                    Revision: 00800000 Serial number:
                    Shop #: WSC 00000 000 00000
                    VCID: 2D550D87CD81

                    1 Fault Found:
                    00361 - Heater Element for Auxiliary Heater (Z35)
                    014 - Defective

                    _________

                    Chciałem spróbować przywrócić ustawienia fabryczne przynajmniej dla drzwi (elektryka chodzi tylko nie działa funkcja domykania szyby podwójnym "klikiem" przycisku od szyby).
                    Podpowiecie mi jak to zrobić? Funkcja 04 Basic Settings nie jest podświetlona. Czy w ogóle ta funkcja przywróci ustawienia fabryczne?
                    Z góry dzięki.

                    Komentarz

                    • Enriquez
                      RS
                      • 2009
                      • 7685
                      • Superb III (3V3)

                      Zakoduj tak samo jak tylne lewe drzwi (62), no chyba że zmieniałeś w obu...
                      Pozdrawiam
                      Marcin

                      Komentarz

                      • ToMo1978
                        Ambiente
                        • 2011
                        • 161
                        • Octavia II combi (1Z5)
                        • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

                        Enriquez dzięki za info. Lewe działają OK. Kupiłem autko i w lewych przycisk otwierania/zamykania działał odwrotnie, tak też działała szyba - zamykałem z pilota: wszystkie w górę, lewa do dołu. Elektryk przeprogramował sterownik a prawe zostawił bo działały OK tylko nie działał "podwójny" klik. Teraz gdy mam dostęp do VCDS-a myślałem, że jest coś takiego jak przywróć do ustawień fabrycznych (prawe drzwi).

                        Komentarz

                        • kropeck
                          RS
                          • 2009
                          • 2319
                          • Octavia II (1Z3)
                          • BLF 1.6 FSI 115 KM

                          Ustawienia fabryczna działają na tzw. ADAPTACJE, a nie kodowanie.
                          Pozdrawiam,
                          Michał

                          Nie piję piwa - jedynie JACK DANIELS! :-)

                          Komentarz

                          • ToMo1978
                            Ambiente
                            • 2011
                            • 161
                            • Octavia II combi (1Z5)
                            • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

                            Enriquez, dzięki wielkie przeprogramowałem i działa, w drzwiach pozostał tylko
                            00103 - Right Rear Interior Locking Button (E311)
                            008 - Implausible Signal - nie wiem co to jest ale wszystko raczej działa.
                            kropeck, czy mógłbyś podpowiedzieć jak uruchomić adaptację dla drzwi do ustawień fabrycznych bo u mnie adaptacja jest podświetlona na szaro
                            Myślałem, że to będzie coś na zasadzie "przywróć ustawienia fabryczne"

                            Komentarz

                            • kropeck
                              RS
                              • 2009
                              • 2319
                              • Octavia II (1Z3)
                              • BLF 1.6 FSI 115 KM

                              Zamieszczone przez ToMo1978
                              Enriquez, dzięki wielkie przeprogramowałem i działa, w drzwiach pozostał tylko
                              00103 - Right Rear Interior Locking Button (E311)
                              008 - Implausible Signal - nie wiem co to jest ale wszystko raczej działa.
                              kropeck, czy mógłbyś podpowiedzieć jak uruchomić adaptację dla drzwi do ustawień fabrycznych bo u mnie adaptacja jest podświetlona na szaro
                              Myślałem, że to będzie coś na zasadzie "przywróć ustawienia fabryczne"
                              Nie potrafię pomóc. Są dwie opcje - w tym sterowniku nie działają adaptacje LUB masz jakąś wersję VCDS'a, która nie obsługuje ich w tym sterowniku. Jeśli to drugie, to nijak nie potrafię pomóc. Pierwsze mogę sprawdzić u siebie.

                              A ten błąd, który jest teraz to błąd przycisku zamykania drzwi na drzwiach. Masz zakodowane, że taki powinien być, a faktycznie nie ma takiego w drzwiach. Trzeba przekodować. Wrzuć tu całe Twoje aktualne kodowanie tego felernego sterownika.
                              Pozdrawiam,
                              Michał

                              Nie piję piwa - jedynie JACK DANIELS! :-)

                              Komentarz

                              • kowal 2002
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2006
                                • 5161

                                ToMo1978, a próbowałeś przełącznikiem na drzwiach kierowcy zjechać tą "niedziałającą" szybą do końca ( przytrzymując przycisk dodatkowo prze ok. 2 sek po dojechaniu szyby do końca ) i tak samo w drugą stronę?
                                Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                                Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                                Komentarz

                                • ToMo1978
                                  Ambiente
                                  • 2011
                                  • 161
                                  • Octavia II combi (1Z5)
                                  • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

                                  kropeck, adaptacje mogę robić w innych grupach np. w silniku ale w drzwiach i w 7D (aux. heat) niestety nie. Używam VCDS 10.6.4 ewentualnie 11.2.
                                  Jeżeli chodzi o drzwi to kodowanie zrobiłem identyczne jak dla lewych i zaprogramował się przycisk ale problem tego Right Rear Interior Locking Button pozostał.

                                  Kodowanie drzwi lewych (wszystko OK):
                                  Software Coding: 0000144
                                  WorkShop Code: 1234
                                  Importer Number: 123
                                  Equipment Number: 1012573

                                  Te drzwi programował mi elektryk. Powód: po wymianie akumulatora zimą sypnął błędami niskiego napięcia i rozprogramował obie tylne szyby. Lewa działała odwrotnie, prawa straciła możliwość domknięcia podwójnym klikiem przycisku na drzwiach.

                                  Kodowanie drzwi prawych (problem z Right Rear Interior Locking Button):
                                  Software Coding: 0000144
                                  WorkShop Code: 1234
                                  Importer Number: 123
                                  Equipment Number: 1012557


                                  Przy okazji zrobiłem przed chwilką skanowanie całego systemu jeszcze raz i:

                                  00-Steering Angle Sensor -- Status: OK 0000
                                  01-Engine -- Status: OK 0000
                                  03-ABS Brakes -- Status: OK 0000
                                  08-Auto HVAC -- Status: OK 0000
                                  09-Cent. Elect. -- Status: OK 0000
                                  15-Airbags -- Status: OK 0000
                                  16-Steering wheel -- Status: OK 0000
                                  17-Instruments -- Status: OK 0000
                                  19-CAN Gateway -- Status: OK 0000
                                  25-Immobilizer -- Status: OK 0000
                                  42-Door Elect, Driver -- Status: OK 0000
                                  44-Steering Assist -- Status: OK 0000
                                  46-Central Conv. -- Status: OK 0000
                                  52-Door Elect, Pass. -- Status: OK 0000
                                  55-Xenon Range -- Status: OK 0000
                                  56-Radio -- Status: OK 0000
                                  62-Door, Rear Left -- Status: OK 0000
                                  72-Door, Rear Right -- Status: Malfunction 0010
                                  76-Park Assist -- Status: OK 0000
                                  7D-Aux. Heat -- Status: Malfunction 0010
                                  -------------------------------------------------------------------------------
                                  Address 72: Door, Rear Right Labels: 1K0-959-704-GEN3.lbl
                                  Part No SW: 1K0 959 704 J HW: 1K0 959 704 J
                                  Component: Tuer-SG 005 0907
                                  Coding: 0000144
                                  Shop #: WSC 12345 123 1012557
                                  VCID: 387B2CD332C3

                                  1 Fault Found:
                                  00103 - Right Rear Interior Locking Button (E311)
                                  008 - Implausible Signal

                                  -------------------------------------------------------------------------------
                                  Address 7D: Aux. Heat Labels: 1K0-963-235.lbl
                                  Part No SW: 1K0 963 235 E HW: 1K0 963 235 E
                                  Component: PTC-Element 0404
                                  Revision: 00800000 Serial number:
                                  Shop #: WSC 00000 000 00000
                                  VCID: 2D550D87CD81

                                  1 Fault Found:
                                  00361 - Heater Element for Auxiliary Heater (Z35)
                                  014 - Defective

                                  -------------------------------------------------------------------------------

                                  Problem drzwi pozostał i problem grzałki elektrycznej powietrza dostarczanego do kabiny. Dziwne jest to, że błąd drzwi mogę usunąć i odnawia się on nagminnie, natomiast błędu grzałki nie mogę skasować ponieważ pojawia się komunikat niezależnie od wersji VCDS-a (10.6.4 i 11.2):

                                  Oops! The request to Clear Codes was not acknowledged by the control module. Please contact Ross-Tech.

                                  Dlaczego moduł nie chce zaakceptować skasowania tego błędu?

                                  kowal 2002, wcześniej zanim skopiowałem kodowanie próbowałem tak kodować i nic: ani przyciskiem, ani kluczykiem w drzwiach, ani pilotem - po prostu podwójne kliknięcie automatycznego domykania / otwierania nie działało.

                                  Teraz podejrzewam, że błąd 7D Aux. Heat też mógł być spowodowany zimowym rozładowaniem akumulatora po długim postoju.

                                  Komentarz

                                  • kowal 2002
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2006
                                    • 5161

                                    Dobra znalazłem coś takiego w sieci. Problem podobny ( rozładowane aku i te same błędy). Wygląda, że w odpowiedzi ktoś wkleił serwisówkę ASO:


                                    I have to tell you not to touch anything get this into a vw service department for this failure. The reason i am telling you this is if they think you have been doing anything they will void the warranty. Here is the recall give them a call monday morning. If you need anything else just let me know.

                                    27 07 07

                                    June 8, 2007

                                    (NNN) NNN-NNNN/p>
                                    Condition


                                    Vehicle Information

                                    Battery, Discharged and Faulty Comfort Functions

                                    The battery is found to be discharged, various DTCs and erratic comfort functions are encountered relating to the rear door control modules.

                                    Symptoms encountered, but not limited too:

                                    Rear window motors move in the wrong direction.

                                    When viewing the instrument cluster an open door is shown, although doors are closed.

                                    False fault codes identify sensors and switches which are not available on 4 door models.

                                    - 00102 sensor for interior locking, rear left


                                    - E 310 00103 sensor for interior locking, rear right


                                    - E 311 01664 switch for interior locking rear left


                                    - E 273, LOCK 01665 switch for interior locking rear left


                                    - E 273, UNLOCK 01666 switch for interior locking rear right


                                    - E 274, LOCK 01667 switch for interior locking rear right


                                    - E 274, UNLOCK



                                    The sun roof cannot be opened or closed.

                                    Note O NOT diagnose or replace any components before performing the update function as explained in this bulletin.


                                    Tip:

                                    This is only encountered on vehicles that use LIN Bus for the rear door control modules

                                    Technical Background

                                    Incorrect software parameters.

                                    Production Solution

                                    Final production countermeasures pending.

                                    Service

                                    ^ Perform a software adaptation on the following rear window control modules.


                                    Note :To update rear door control units, select only one rear door electronics programming function.


                                    Either function includes the programming of both rear door control units.

                                    The condition may occur again unless proper battery maintenance is maintained.

                                    Tool requirements

                                    VAS 5051 or VAS 5052 (with Base CD V.10.01 and the Brand CD V.10.77.01 or higher).

                                    Vehicle requirements

                                    Battery MUST have minimum no-load charge of 12.5V (failure to maintain voltage during update process can lead to control module failure) (use an approved battery charger INC940 to maintain battery voltage).

                                    VAS 5051: connected to vehicle and to 110V AC Power supply at all times during procedure.

                                    VAS 5052: connected to vehicle with battery voltage requirements met.

                                    Any appliances with high electromagnetic radiation (i.e. mobile phones) switched OFF.

                                    When performing the update programming procedure, ALL DTCs for all systems are erased.

                                    DTCs linked to Guided Fault Finding function tests will be lost.

                                    Therefore, always address stored DTCs for Customer concerns unrelated to the update programming procedure first.

                                    Procedure

                                    ^ Select Guided Functions.


                                    ^ Select left rear door electronics.


                                    ^ Select adaptation of left rear door control module.



                                    Once adaptation is complete:

                                    ^ Select Operating Mode.


                                    ^ Select Vehicle Self Diagnosis.


                                    ^ Select -62- Left Rear Door Electronics


                                    ^ Select 007 coding.


                                    ^ Change coding to 128.


                                    ^ Select back arrow.


                                    ^ Select -72- Right Rear Door Electronics and repeat procedure for right rear door control module.



                                    Once code is changed in both rear door control modules, clear both rear door control module DTCs.








                                    Warranty

                                    Required Parts and Tools

                                    No Special Tools required.

                                    No Special Parts required.

                                    Additional Information

                                    All part and service references provided in this Technical Bulletin are subject to change and/or removal.

                                    Always check with your Parts Dept. and Repair Manuals for the latest information.



                                    Read more: I stopped the convertible top operation to clean the back window - JustAnswer http://www.justanswer.com/vw-volkswa...#ixzz1V7Io7kMJ



                                    O ile dobrze zrozumiałem, to po rozładowaniu aku sterowniki w tylnych drzwiach ( działają po LIN ) łapią jakieś błędy softu i wywalają błędy, które nie mogą występować w 4/5 drzwiowym aucie. Trzeba zrobić jakąś adaptację softu, czy coś takiego. Piszą coś o zakodowaniu "128" ( zapewne z odpowiednią ilością zer z przodu ) w obu drzwiach, czy coś takiego. Nie wiem tylko czy podejdzie to do OII, bo temat dotyczył VW EOS 2007.
                                    Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                                    Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                                    Komentarz

                                    • ToMo1978
                                      Ambiente
                                      • 2011
                                      • 161
                                      • Octavia II combi (1Z5)
                                      • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

                                      kowal 2002, dzięki za info ale właśnie w adaptację nie da się wejść. Zakodowałem przed chwilą 0000128 i znowu przestał działać przycisk automatycznego domykania. Po ponownej zmianie na 144 działa lecz błąd przycisku, który nie istnieje pozostaje.
                                      Jeżeli chodzi o adaptację to pod nią jest Security Access (16) i tam prosi o jakieś hasło - może to właśnie podanie "tajnego" hasła odblokuje "szare" funkcje - to oczywiście tylko moja teoria.

                                      Komentarz

                                      • Super_Be
                                        Rider
                                        • 2010
                                        • 308

                                        Czy ktoś w Wawie mógłby mi nieco "podtuningować" moją Krowę? Tzn. chodzi mi o funkcje wyposażenia, nie o silnik. Jeśli to możliwe, prosiłbym kogoś takiego o kontakt na priv.
                                        :
                                        : Beżowa Turbokrowa MORE Power :twisted:
                                        :
                                        : Było 177KM/264Nm powered by Skoda Auto
                                        : Jest 218KM/309Nm powered by Rogalotti
                                        :

                                        Komentarz

                                        • tgmaverick
                                          Classic
                                          • 2010
                                          • 22

                                          Mam problem z połączeniem z kompem.
                                          Dysponuję kabelkiem VCDS 11.30 EN, po podłączeniu do samochodu (O2FL Elegance - 2009) świeci czerwona dioda po podpięciu do kompa czerwona dioda miga.
                                          Na kompie mam VCDS 11.30 EN (instalnięte z płyty tylko że do wersji 64 Windows 7).
                                          Po uruchomieniu VCDSa i wybraniu testu dostaje cały czas

                                          Pot status: OK
                                          Interfejs: Found
                                          Type: Ross-Tech Hex-USB
                                          Status: Not plugged into Car

                                          Może mi ktoś pomóc - maceruje się z tym już kilka dni.
                                          Kabelek najprawdopodobniej działa.

                                          Mam też ODB2 na szynie CAN tylko z BLuetoothem i wszystko bangla bez problemu - potrzebuje jednak kilka rzeczy sobie włączyć sprawdzić i do tego mi właśnie VCDS.
                                          Octavia II FL
                                          1,4 TSI Elegance

                                          Komentarz

                                          • Enriquez
                                            RS
                                            • 2009
                                            • 7685
                                            • Superb III (3V3)

                                            a po wykonaniu testu dajesz mu "Save"?
                                            Pozdrawiam
                                            Marcin

                                            Komentarz

                                            • tgmaverick
                                              Classic
                                              • 2010
                                              • 22

                                              Zapisuje , ale przy ponownym teście jest dokładnie to samo. Cały czas dostaje komunikat, że nie jest podłączony do samochodu.
                                              Ale teraz się okazało, że to może być kabelek. Jak będe miał coś pewnego (że działa) to napiszę ponownie. Może ktoś w Łodzi na spotku będzie miał do pożyczenia albo sprzedania.
                                              Octavia II FL
                                              1,4 TSI Elegance

                                              Komentarz

                                              • Enriquez
                                                RS
                                                • 2009
                                                • 7685
                                                • Superb III (3V3)

                                                Przyjedź na spota to się zobaczy.
                                                Pozdrawiam
                                                Marcin

                                                Komentarz

                                                • tgmaverick
                                                  Classic
                                                  • 2010
                                                  • 22

                                                  A kiedy będzie następny i w jakiej lokalizacji ?
                                                  Octavia II FL
                                                  1,4 TSI Elegance

                                                  Komentarz

                                                  • gregor10
                                                    Ambiente
                                                    • 2013
                                                    • 104

                                                    sprobuj wyciagnac i wlozyc ponownie kabel do obd czasem pomaga
                                                    www.gregor10.pl ChipTUNING LPG HAMOWNIA -POMIAR MOCY i AFR Diagnostyka, DPF/FAP OFF

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...